:(

Jag hatar smink ibland. Har alltid varit lite överkänslig mot det, speciellt kring ögonen, det brukar klia och rinna från dom. Nu börjar även mina läppar få allergiska reaktioner, för några veckor sedan hade jag på mig läppglans, vilket resulterade i sår på läppen (jag har aldrig munsår).  
I helgen som var tänkte jag prova mitt nya läppstif, vilket även det slutade i att jag nu har fått sår på läppen. Ser inte allt för vacker ut, och det är väldigt irriterande.

 

Kan helt klart säga att jag haft dagar där mitt humör varit mer på topp, är lite jobbigt när man har ett jobb där man ska vara positiv, glad och hjälpsam hela dagarna. Avreagerade mig med lite städning och Nickelback musik när jag kom hem. Nu är lägenheten i ”Bea skick” igen, det blev dammtorkning, dammsugning, skurning, diskande och en promenad till Ica med Icke och Märta för lite kvällsmat handlade tills Fredrik kommer hem från hockeyträningen.

 

Morgon dagen kommer bli spännande. Ska börja den med att jobba några timmar kl 8-12,
tror att jag ska försöka stiga upp lite tidigare. Sen blir det stallet till min stackars häst som inte får så mycket uppmärksamhet den här veckan som hon förtjänar. Vid 17 tiden hämtar Fredrik upp mig och vi kör till Skövde för att fira hans födelsedag på fredag. På lördag har han bokat middag för oss, hans föräldrar och syster med pojkvän. Var tydligen en viktig fotbollsmatch,
Sverige-Danmark (tror jag) som är avgörande om Sverige ska få spela VM (eller nått). Trotts att jag inte är så insatt brukar idrott (speciellt hockey, fotboll och ridning) vara roligt att se på, och att få äta ute är en mysig omväxling.

 

Nu ska jag fortsätta slava, dags att plocka ihop det sista och göra mat.


Kommentarer
Postat av: Ewe

stackars. Har du provat anti när du får sår? Jag hade en spricka i mungipan en gång, då provade jag anti och de läkte på nolltid!

2009-10-08 @ 12:43:24
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0