En mysig kväll

Det finns vissa saker i vardagen som man blir väldigt fundersam över. Tex hur man kan sätta en sopkorg under  varmluftsfläkten som man ska torka händerna med (ni kan gissa vad som händer när fläkten går igång), är inte bara en toalett jag varit på som har så. Har vi inte tid i vårt stressade samhälle att tänka en gång extra på det vi gör?

 

Sen finns det saker som gör att man hamnar i en annan värld som är fylld av lugn. Att mysas i stallet med världens bästa häst. Efter att vi nött lite på banan efter jobbet, ställde jag upp henne i gången precis utanför boxen, hon står snällt lös och tittar på medans jag plockar undan och försöker borsta bort leran från hennes ben. Trotts att boxdörren är öppen och kvällsmaten ligger där inne, fick locka in henne med lite pellets i krubban, men hon gjorde ett försök att nå maten utan att kliva in i boxen. Hon är en sån kelgris som vill bli borstad och ompysslad hur länge som helst.

 

Nu serveras min middag. Vilken lyx det är att komma hem och få varm mat. Pricken över i:et vore om det blev en ryggmassage till efterrätt, men det kommer bara förbli en dröm :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0