Berget av plastpåsar

Efter jobbet var jag förbi och lämnade tillbaka lakanet jag köpt och beställde efter ett nytt i en annan stolek. Bad butiksbiträdet att slänga plastpåsen jag hade med mig, när jag kommer ut ur butiken kommer jag på att jag ska handla några småsaker på Ica, vilket innebär att jag måste köpa en påse istället för använda påsen jag hade med mig. Avskyr detta berg av plastpåsar som bildas hemma, försöker så ofta jag kan ta med mig en påse när jag går och handlar. I Amsterdam har dom som ett club kort där man samlar poäng om man väljer att inte ta en plastpåse, var flera butiker som ingick i det erbjudandet och sen kunde man använda poängen att handla med.

 

Jag önskar redan nu att morgondagen är över, 7-19.20 ska jag jobba. Vi har en gigantisk inventering och jag måste fortsätta att bygga upp julen. Efter jobbet ska jag till stallet, i och med att jag åker till Skellefteå efter jobbet på torsdag så måste jag rida imorgon. Blir trött av tanken på morgondagen, kommer bli en lång dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0