www.horze.se

När man flyttar söder ut bestämmer sig hästaffärerna äntligen för att flytta norrut. Den
3e december öppnar Horze en butik i Umeå. Handlade lite saker där i somras, bl.a. täcke, schabrak, benlindor m.m. Jag är väldigt nöjd med deras kvalité och passform. Så jag rekommenderar ett besök hos dom.

 

Ikväll blev det norrlandsmiddag, blodpudding med smör och lingonsylt. Andra favoriter som jag har är palt/kroppkakor och kalvsylta, potatis och rödbetor. Och inget av de sakerna kan jag få Fredrik att provsmaka. Vem är det som är en buschmänniska, som inte vågar prova nya saker :P


Kommentarer
Postat av: Ewe

2009-11-23 @ 20:26:32
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: Ewe

Men fy.. typ allt jag säger till föräldrarna att dom INTE ska äta om jag ska dit nån dag :P

2009-11-23 @ 20:27:45
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Meh, kalvsyla som är så gott! Mormors hemmagjorda kalvsylta är en riktig favorit!



Och förresten kan du ju hälsa Fredrik att det inte ens är en norrländsk specialitet så han behöver inte vara så rädd. Haha. :P

2009-11-23 @ 21:28:08
Postat av: karin

åh jasså, vad roligt!

2009-11-26 @ 16:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0