Julklapp till Ikke?

Klarblå himmel och +9 grader. Ett perfekt väder för en ledig dag. Åkte till stallet det första jag gjorde, blev en lång ridtur med Felicia. Massor med galopp och damerna skötte sig utmärkt! Sen putsade jag sadeln och tränsen. Önskar jag hade en jätte tvättmaskin där jag kunde slänga in alla täcken, schabrak och diverse andra saker. Kanske en tvättmaskin som hunden kunde vara i efter våra ridturer? Såg en julklapp till Ikke här om dagen i Arken Zoo´s reklamblad, en hundbadrock i högabsorberande mikrofiber. Vore inte den perfekt att sätta på henne efter att jag duschat av henne i stallet!? Nog för att jag har ett skydd till bilen och en handduk, men hon är fortfarande blöt när vi kommer hem, och det finns roligare saker att få in i sin lägenhet än en blöt och grusig hund. En annan sak jag såg i deras reklamblad var tuggben, som finns i smakerna naturell, bacon, lamm och bubbelgum. Varför skulle en hund vilja ha ett tuggben som smakar bubbelgum!


Jag fortsatte iaf med duktigheterna hemma, dammtorkat, dammsugit, skurat och tvättat (tvätten fick Fredrik sköta). Har inte riktigt haft den här helgkänslan. Och imorgon är det dags för jobb igen. Hoppas att det fina vädret bestämmer sig för att vara kvar imorgon förmiddag, vi hade tänkt oss en ridtur innan jobbet. Nu ska jag sova och hoppas väderguden är med oss.


Kommentarer
Postat av: Ewe

haha wtf.. bubbelgum? tuggben till ägarna? :P

2009-11-23 @ 14:04:55
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0