Årets julklapp, spikmattan?!

Årets julklapp ska tydligen vara spikmatten. Själv har jag inte fått upp ögonen för den. Någon där ute som har provat en? Har svårt att tro att den botar en sjukdom/åkomma långvarigt.
Men den bör den ge en viss effekt, för visst utsöndrar kroppen endorfiner eller liknande när den utsätts för ”smärta” som bedövar och ger en tillfredsställd känsla tillfälligt. Känns som att det är den produkt som fått mest uppmärksamhet i media under året blir årets julklapp.


Själv hittade jag dessa vantar från Mountain Horse i en katalog (se bild nedan). De flesta ridpass gör jag ute i skogen, blir väl lite mer banridning nu när det blir mörkt fort. Dom passar mig perfekt! Ytterligare ett plagg som gör att jag syns bra i mörkret/skymningen och ett stort plus för öglan som man kan trä runt handleden, för jag är knappast ensam om att lägga ifrån mig vantarna lite här och där i stallet. Och det är ofta man inte vill ha på sig vantar när man pysslar med hästen, så då skulle man bara kunna trä av dom från händerna men dom skulle fortsätta hänga med.


Nu ska jag leka med mina whitebord pennor. Vi funderade på att skaffa en anslagstavla eller liknade så man kan hålla koll när den andra jobbar, tränar etc (får bli sen när vi fått lite mer ordning på hur vi vill ha det i hallen). Så det fick bli den enkla varianten, in på Jula och köpa pennor, så här ska det kluddas!


Till önskelistan


Kommentarer
Postat av: Frasse

Jag fick ju en i födelsedagspresent nu i år :)

Har dock inte använt den så mycket :(

Men den gör ju så spänningar i rygg och nacke släpper.



Eller så får ni köpa en stor almanacka med flera rader :)

Men tavla är kul!

2009-11-18 @ 09:30:05
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0