Nån där uppe tycker om mig

Det verkar som att större delen av Sverige ligger under ett regnmoln för tillfället, även Uppsala. Regnat till och från hela dagen, även efter jobbet när jag skulle till stallet, men som sagt så verkar någon där uppe tycka om mig för det regnade ingenting när jag var ute och red! Skönt. Det blev en tur längs grusvägen och längs några ängar, massor med galopp, hade en pigg och glad häst som inte alls tyckte att man ska galoppera sakta längs ängar, men tillslut så lyssnade hon på matte och uppförde sig riktigt ordentligt.

Jag ska nog släpa med Ewe på en hästaffär i helgen, Tigers regntäcke håller inte riktigt tätt, hon har haft det i flera år så hon förtjänar nog ett nytt. Det blir bara Ewe som kommer i helgen, Johan har fått jobb den här veckan och nästa, hopplöst i dessa tider, man vågar inte säga nej till jobb, alla bäckar små. Själv så har jag fått extrajobb imorgon och på torsdag, blev även erbjuden lördagsjobb men det tackade jag nej till.


Just nu har jag en billig hund, är verkligen less på allt hundhår, orkar inte plocka bort dammsugaren för den måste lixs fram dagen efter igen. Att vara hundägare efter en vända i stallet är ännu värre, lera och sand som fastnar i pälsen, tack och lov har vi en lugn hund som ligger snällt i sin korg när man kommer hem så hon hinner torka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0