Duktig på min lediga dag



Bästa mysplaggen är morgonrocken och mina knähöga tofflor som jag fått av Frasse.


Har passat på att vara duktig för jag har varit ledig från jobbet idag (skönt med en heltidsvecka för då vet jag exakt när jag ska jobba och att det inte blir något extrajobb utöver). Började dagen med att storstäda lägenheten. Det blev en vända med dammsugaren, alla möbler fick bli dammtorkade, golvet skurat, fönstret putsat både invändigt och utvändigt, duschkabinen skurad och undan diskat och bort plockat. Jag har den konstiga (men bra) uppfattningen att städning är avslappnande och roligt. Men istället tycker jag det är jätte tråkigt att laga mat.


Efter att ha gått och hoppats på bättre väder så gav jag upp och begav mig till stallet. Det blev en ridtur på banan i regnet och en längre stund borstandes. Hon är inte lika avslappnad på banan som hon är ute så vi har lite att jobba på, gör inte saken bättre att jag tycker det är tråkigt att rida på banan. Men en varierad ridning är väl bäst så det är bara att traggla lite ibland, snart slappnar hon av och blir lika fin på banan som hon är ute.


Stannade på Ica på vägen hem från stallet, blev lite middag, frukost och lunch handlande. Men innan det är dags för middag ska jag förbi Hööks och köpa lite mer insektsmedel, sen ska jag och Sofia på Team Sportia på klubbkväll och sen blir det middag med F som avslutning på dagen.


Skönt med en dag då man verkligen åstadkommit något.

Kommentarer
Postat av: Frasse

Verkligen en bra sista rad!

Just innan jag läste den tänkte jag : Jäävlar vad du har hunnit med!!!

2009-05-28 @ 16:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0