Badrummet

Tog mig en kvällsdusch, som vanligt kom funderingarna om att måla om i badrummet. En av tjejerna som bott här tidigare började spackla badrummet men gjorde det aldrig klart. Så nu är det lite spackelfläckar över gamla hål och i taket. Känner att jag måste ta tag i det här någon gång. Har en dröm om hur jag vill att det ska bli. För som det verkar i dagsläget kommer jag att bo här ett tag. Uppsala Färg ligger en liten bit från jobbet, ska ta mig i kragen och gå dit, prata med dom vad jag behöver för mitt lilla projekt. Sen skulle symaskinen behöva få komma fram någon dag, hittade ett tyg på Ikea när jag och Ewe var där som har ett lämpligt meterpris som jag har tänk sy två draperier av. Måste leta reda på mitt kreativa jag igen.

Börjar inte förrän klockan tolv imorgon. Riktigt härligt med sovmorgon, om jag har tur vaknar och stiger jag upp i tid så att jag hinner plocka undan innan jobbet och ta en lite längre morgonpromenad. I och med att det är fredag imorgon (konstigt nog, veckan har gått fort) blir det middag med Sofia efter jobbet, både min och hennes Fredrik är upptagna så vi får gott roa oss själva. Lutar åt en smarrig pizza från pizzerian som ligger i närheten av dom. Har annars blivit lite smått beroende av Kebab tallrik, Fredrik har fått mig att tycka om lök, pommes och coca cola, illa.

Ps. Norges bidrag till Eurovision är riktigt bra, Alexander Rybak med Fairytale.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0