Änglar och Demoner

Trotts att jag var ledig igår hade jag fullt upp. Blev en vända förbi Ikea på morgonen, blev lite velig vilket tyg jag skulle välja så jag avvaktar tills jag fått lite smakråd (hittat ett som jag känner mest för men vi får se). Sen blev det ut till stallet, en liten oseriös ridtur, skrittade ut i skogen på en ny väg och filosoferade. Blev betessläpp i den riktiga beteshagen. Tiger skrittade och åt samtidigt, såg ut som att han trodde maten skulle försvinna vilken sekund som helst, men tillslut ställde hon sig och betade i lugn och ro.


 

 
bild 1, tinkern Schack Matt, varmblodet Sylvass och Tiger


Det blev även liten motion för mig, jag tog en promenad till affären för att handla lite saker till middagen. Min plan var att överraska Fredrik med middag när han kom, och gissa om han blev det! Han tyckte jag var jätte duktig och att det blev riktigt gott. Det blev pasta med ost och skinksås till varmrätt och dumlekladdkaka till efterrätt. Mätta och belåtna åkte vi ner till stan för att se Änglar och Demoner på bio, blev en kopp te och cappucino på café Storken medans vi väntade. Jag tycker att Dan Brown skriver väldigt bra, och att dom lyckats rätt så bra med filmen. Självklart kan man inte få med så mycket i en film som man får i en bok, men man fick iaf en bild över alla ställena han skrivit om i boken och det verkar vara ett trevligt semestermål med mycket att se på.


Efter min lediga helg var det en långdag som start på den här veckan. Har varit väldigt vimsigt på jobbet men vi lyckades traggla oss igenom den. Som vanligt blev det raka vägen till stallet, för en mer seriös ridtur. Tränade övergångar och det gick så bra! Vi tappade formen lite i övergången skritt till galopp, men det är kul att ha något att jobba mot. Nästa vecka är det äntligen skoning, så ska flickan äntligen få sulor fram, hon tycker det är lite jobbigt med den grusigaste vägen. Sen så kommer även en massör/kiropraktor/akupunktör nästa vecka som ska få kolla igenom henne, det ska bli kul och intressant.


Imorgon börjar vi klockan sju, har en stor inventering av alla sommarsaker och sommarmöbler, hoppas jag inte ligger och drömmer om det i natt.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hur blev kladdkakan då? :D

Supergod va?

2009-05-26 @ 09:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0