Älskar min Tiger!

F*n vilken underbar dag det har varit! Vi har haft super kul på jobbet, alla har varit peppade på den stora leveransen och med lite jävlar anamma så fick vi ordning på den. Alla har gått runt och varit peppade och glada, så massor med kunder har berömt oss för vårt trevliga kundbemötande, fina butik, trevliga stämningen på jobbet och att det är kul att handla hos oss. Är trevligt med sådant beröm.

Efter jobbet blev det som vanligt hem för att hämta vovven och vidare till stallet. Jag har världens bästa häst! Hon gick stadigt i form hela ritturen, var inte alls tung i handen och hon var arbetsvillig. Tränade tempoväxlingar, avbrott och igångsättning. Blev väldigt mycket galopparbete, hon var samlad och bar upp sig själv jätte bra. Hon verkar trivas lika bra i stallet som jag gör. Hästarna kommer ut innan klockan sex på morgonen, har en stor hage att vandra runt i (nu en gräshage), dom kommer in vid kl tio-elva på kvällen och det är alltid rent, fräscht och väl sopat i stallet, aldrig några saker liggandes fram eller skit högar i stallgången.

Tror hon smörar in sig så jag ska köpa mer saker till henne i helgen, hehe. Imorgon ska Sofia vara hästvakt, hoppas hon uppför sig lika bra med henne som med mig, men det tror jag. Sofia och Tiger kom väldigt bra överrens när hon provred, och precis som jag fick Sofia träningsvärk, hon har dock varit ifrån ridningen mycket längre än vad jag har varit.


Mamma ringde precis, mina katter Puzzel och Velvet bor hos dom nu. Hon berättade att Puzzel legat i soffan och helt plötsligt hade hon sprungit fram mot tvn. För där hade dom visat fågelbilder som hon nu hade tänkt fånga. Hon är lite små pucko ibland, när hon var liten och hennes syster Velvet kom in och hade fångat en fågel så kom Puzzel in med en skruv! Hahaha.


Nu ska jag göra det där jobbiga igen, duscha. Känner mig inte så fräsch efter en såhär dag på jobbet plus stallet efteråt, Fredrik kommer ikväll så det vore bra om jag inte skrämde iväg honom direkt.



  
Bild 1. Velvet
Bild 2. Tv Velvet, Th Pussel
Bild 3. Puzzel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0