Pilgrim

Har varit fast ni min egna lilla värld några dagar. Så jag börjar med en kort resumé av lite som hänt i veckan.


Danne (kotknäckare/massör/akupunktör) var i stallet i torsdag, och det gick väldigt bra. Han knäckte till en liten snedhet bak på henne. Personligen tyckte jag det var lite läskigt när han stack massor med nålar i hennes rygg, hon brydde sig inte det minsta, men matte är lite nålkänslig.


Igår blev det grillning tillsammans med min gamla Skellefteå vän Hannah, hennes korridorkompisar Helga och Sofia, och Per, Yuri och Mike. Alla var riktigt trevliga och en massa intressanta samtalsämnen blev det under kvällen. Självklart kom det fram lite shotar som vanligt, hemmagjord körsbärsvodka, dom var riktigt goda men det blev lite svårare att cykla hem. Men hem tog jag mig iaf.


I morse plingade det på dörren, väldigt konstigt för jag kunde inte komma att tänka på nån som skulle kunna vara utanför min dörr en söndagsmorgon. Så det blev på med morgonrocken för jag låg fortfarande i sängen och läste. Utanför stod Jehovas! Om det var att jag stod i morgonrock eller att jag höll en schäfer i den ena handen, vad vet jag inte riktigt, men något av sakerna gjorde att dom bara lämnade över några papper och sen gick sin väg, puh! För några dagar sen stod dom och höll en lång föreläsning för en av mina grannar. En liten stund senare fick jag det här söta mms:et (se nedan), det är Fredriks mamma som skickade det. Deras ponny Daisy hade äntligen fått sitt föl under natten!



Pilgrim f. 6e juni


Sen så har trevligheterna bara flutit på under dagen, jag följde Märta och My för att gratta en annan gammal Skellefteåbo. Märta hade gjort kladdkaka och bröd på morgonen, hon är en sån söt tjej.


Nu har jag precis kommit hem från stallet, blivit en till lång ridtur. Solen har äntligen vågat sig fram igen, massor med vita frön från maskrosorna flög i luften, rådjuren betade på ängarna, det kändes som att man var ute och red i ett sagoland.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Men Bea, man får inte cykla onykter !



Du skulle ha släppt lös Ikke på dom och sagt åt dom att aldrig komma tillbaka... BUSS PÅ!!!



Sötnosfölet då! Sikken en! :)



Jävla fusk.. jag vill också se rådjur..!



Haha.. Tiger(katten) har jamat som ett SÄR hela morgonen och jag har vare så arg på henne..!

Tills..! Tills jag gick upp och hörde att Klumpe jamade som en sårad ute från balkongen : P

Utestängd som vanligt. Så de va nog därför tiger va så jobbig :P

2009-06-08 @ 10:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0