Är fast i en annan värld

Den har väntat länge, i en låda, bredvid mig på bordet, i en hylla. Tillslut tog jag fram den för nu hade jag bestämt mig för att börja.


Fick för länge sedan låna en bok av min Stina, Twilight, på engelska. Hon hade inte ord nog för att beskriva hur bra den och de andra böckerna är. Men för mig var det en vampyrbok på engelska. Inte i närheten av min genre eller en för mig en lämpligt tjock bok på engelska. Det som tillslut fick mig att äntligen plocka fram den, för att låta mig slukas av en boks underbara värld igen, var faktiskt Fredriks mamma. När vi var ute och fikade berättade hon om en jätte bra bok hon läst på engelska, som inte heller var inom hennes normala genre. Sen när vi var hem till dom satt hans syster och såg filmen. Och måste erkänna att den inte verkade helt fel.


Så nu ligger jag helt uppslukad av min nya värld. I mina fluffiga och nytvättade sängkläder som är så underbart mjuka och sköna, älskar verkligen satin sängkläder. Kan tänka mig att det är såhär det känns att ligga på ett moln, och man vill aldrig stiga upp på morgonen.


Nu har jag förlorat på tok för mycket bokläsa tid.


Kommentarer
Postat av: S

Åh, come on!! Har du inte börjat läsa förns nu?! du fick låna boken i agusti förra året! Lilla Bea, du lyssnar på F:s mamma när hon säger att den här bra.. men inte mig?! Du är hopplös! Luv U

2009-06-03 @ 09:45:35
URL: http://finastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0