10 års jubileum

Då är jag hemma efter en trevlig och avkopplande weekend i Skövde, och en dags jobb på det.


Lilla Pilgrim har blivit så stor, svårt att se hur han fått plats i Daisys mage. Men det är ändå så fascinerande hur litet allt är på honom, den lilla mulen och dom små hovarna. Följde med Fredriks mamma när hon åkte iväg och lämnade Crystal för betäckning. Om allt går som det ska så kommer det vara tre föl i Skövde nästa år. Spännande!!


Idag har det varit en lång dag. Började klokan sju, och när jag kom till jobbet såg jag att mitt schema var ändrat så jag slutade klockan fem istället för klockan fyra. Varit lite smått kaos på jobbet idag. Var så skönt när man äntligen fick åka hem och vidare till stallet. Njöt av solen med att göra i ordning Flickan ute medans hon betade. Sen blev det en ridtur genom byn, hon var väldigt pigg och nyfiken på omgivningen.


Har avslutat kvällen nu med att sitta i telefon med min chef angående morgondagen då vi har en värdering som vår DC kommer och gör.
Vi har börjat sommar rea nu. Har gått och suktat efter nya sängkläder, men dom ligger på 399kr/st, underbar Satin kvalité. Men lyckligtvis för mig så skulle den färgen jag vill ha utgå ur sortimentet, så den blev nedsatt till 150kr/st istället! Det blev två påslakansätt och en rosa gummikrog till mina bilsaker som börjar hamna lite huller om buller i garaget. När jag äntligen blir ledig (onsdag-torsdag) ska jag fixa i garaget och med bilen, städa, tvätta och göra fint i lägenheten med alla mina små nyheter!


Tänke avsluta med att gratta mig och Tiger Girl på vårat 10 års jubileum. För det var 10 år sedan jag och min syster (och pappa med på ett litet hörn) köpte henne vid midsommar. Mamma blev lite chockad när jag sa att vi haft henne så länge. Är glad att jag hittat någon jag trivts så bra med alla dessa år och fortfarande njuter av att vara hos, hon är min alldelens egna psykolog.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde kolla på Ciiillan på bdb. snacka om fina hästar!! De är hennes vän som säljer hästen jag länkade till tidigare.



Grattis till oss :)

2009-06-22 @ 22:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0