Idag fick jag telefonsamtalet..

.. som man inte vill ha.


Jag är en sån där människa som inte stänger av mobilen på natten, utifall att, tyvärr var den en ”utifall att” morgon idag.


Klockan åtta började min telefon vibrera, trodde det var väckaren men när jag tittade på mobilen stod det Maja (stallägaren), på mindre än en sekund var jag klarvaken med panik i kroppen, vad har hänt med Tiger!?


Igår kväll när hon skulle ta in hästarna hade Tiger varit lite försiktigare med stegen. Men nu på morgonen ville hon inte gå alls. Ringde och meddelade jobbet att jag inte kunde komma (har världens bästa jobb), för vi var tvungna att fatta ett beslut om att ta ut veterinären innan deras telefontid gick ut klockan nio. Jag lyckades hålla hastighetsbegränsningen till stallet. Det var inge snack om saken, vi ringde (eller Maja ringde) till veterinärerna. Min stackars älskling vill/kunde inte flytta höger fram. Det var två långa timmars väntande. Sen kom veterinärerna (+några studenter), dom klämde och böjde och kände. Men hittade inget anmärkningsvärt som kunde vara orsaken till hennes smärta. Så nu är det boxvila med antiinflammatoriskt två gånger per dag.


Förhoppningsvis har hon trampat snett nu när det frusit och blivit knöligt i hagen. I övrigt var hon sitt vanliga glada jag, spetsade öron och åt med god aptit (är lättare att få i henne medicin än det är att få i Fredrik lite Alvedon). Ska dit imorgon innan jobbet och se om det går åt rätt håll med tillfrisknandet.


Återigen har jag väldens bästa stallägare, hon hade tagit på Tiger fleecetäcket så hon inte skulle bli kall av att stå still inne och hon kom ut med lite fika och tee till mig (var väldigt snabba ryck på morgonen).


Nu ligger jag här i min ensamhet och ser Idol och äter en Schweizernöt, Fredrik ska hälsa på sin familj i helgen, passande nog jobbar jag hela helgen så jag har nått att sysselsätta mig med.

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Du får börja ge Fredrik supp ;P haha.. usch.. förlåt.



MHM! Och du skyller på MIG att du är onyttig? En Schweizernöt? jojo..här är vi nyttiga!

2009-12-05 @ 07:06:25
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: karin

Usch vad t¨åkigt med Tiger. Hoppas hon blir bättre snart! =)

2009-12-05 @ 09:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0