I tidningar skrivs det, och företag gör alternativa saker istället

Varför vägrar samhället och vågar inte njuta fullt ut av julen? För de flesta innebär julen stress och en klump i magen av oro och bekymmer. För att ha någon chans att nå fram med sitt häliga budskap måste man överösas med jul. Jag tycker det är för lite julmusik som spelas på radion.
I de butiker jag handlat julklappar har jag inte hört någon julmusik spelas. Företag väljer alternativa julbord för alla är så less på vanliga. Men om alla väljer alternativa, hur ska vi då kunna bli less på vanliga? Jag tycker det är tråkigt att vi inte vågar eller vill vräka på med julstämning i mängder. För julen är över så fort. Och det är så härligt med denhär tiden på året då människor stannar upp och är lite extra trevliga mot varandra. Främlingar ger varandra ett leende, vi gör det lilla extra för varandra och man tar sig tid att ägna en tanke åt sina nära och kära.

Våga älska julen. God Jul på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0