Årets första snöfall för mig

Dagen kan sammanfattas med ordet snö. Det har snöat hela natten och hela dagen, slutade pasande nog tills jag skulle hem från jobbet halv nio, bilen var begravd vid den tidpunkten.


Jag började dagen med att förtjust utbrista i med ordet snööö! Efter lite tjat följde min snälla pojkvän med mig och Ikke ut och tittade på när vi lekte i snön. Vi hoppade runt och kastade snö bollar, har inte träffat nån som älskar snö lika mycket som Ikke.


Innan jobbet blev det en vända förbi Biltem. Nu har våra bilar fått sig varsin liten spade, och jag köpte ett sop så jag kan göra rent utanför garaget. Efter jobbet byggde vi vidare på julstämningen. Vi åt risgrynsgröt och har börjar slå in några julklappar. Dom sista blir nog klara i helgen.


Hör och häpna, nu när Fredrik kom in från kvällspromenaden med Ikke sa han "Jag har lite dåligt samvete att jag flyttade ner hit med Ikke, för hon älskar verkligen snö". Nu blir det att sova lite, som vanligt blir det stallet innan jobbet imorgon. (Är fortfarande lite uppspelt över all snö! )


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0