Eurotrip, Amsterdam del 2

Konstigt nog blev det knappt något shoppat. Var så uppslukad av den fina staden och hur härligt det var att vara på semester! Jag köpte två t-shirts, en vanlig och en Amsterdam t-shirt.
Blev även ett Amsterdam paraply för det regnade lite en kväll. Fick äntligen tag på lite engelska pocket böcker (väldigt dåligt utbud av det i Sverige), vi hittade den charmigaste bokaffär jag varit in på, den var fyra våningar hög, högt till tak, långa trappor och den hade hylla på hylla med böcker.


Vi avrunda vår Hollandsvistelse med ett besök på Walibi World (tidigare Six Flaggs). Det är ett stort nöjesfält med allt vad det innebär. Varken jag eller Fredrik tycker om höjder eller karuseller. Men vi åkte alla Berg och Dalbanor, plus några "vanliga" åkturer som tex Pariserhjulet, forsränning m.m. Och jag älskade det! Sitter redan och planerar nästa semester utifrån ett passande Walibi World i närheten.


På lördagen blev det en sista vända in till stan, det var nämligen show på pubgatan vi brukade hålla till på. Bl.a. kyrkomusik, kina kvarteret hade uppvisning med en drake, operasångare som uppträdde i fönstren, dragqueen parad, killar som skulle tävla i att springa i högklackat m.m.
Var en välgörenhetsdag. Sen bar det av mot Sverige, Ewe och Johan skulle stanna kvar några dagar till så det blev bara jag och Fredrik på hemvägen. Vi körde till Puttgarden där det blev lite sömn på en rastplats. Hade lite ångest av att vara på väg hem, det har varit en av dom bästa veckorna i mitt liv. Tack Fredrik, Ewe och Johan för en underbar semester tillsammans med er!


Kommentarer
Postat av: Marre

Men hallå där, en oväntad läsare ;) Petra kommer ta hand om henne nu och hon kommer nog att sälja henne så fort hon är igång igen skulle jag tro. Hur går det med gamla damen där nere? :D

2009-08-21 @ 21:27:50
URL: http://prima.blogg.se/
Postat av: Ewe

Vi såg draken och massa dragqueens : P minns dock inte varför vi gick igenom där då.. vi försökte hitta någonstans.

2009-08-22 @ 11:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0