Eurotrip, till Amsterdam

Som vanligt var vi framme sent, men det hindrade inte oss från att bege oss ut på stan direkt vi kom fram. Vi började promenera fram och fram och fram längs alla olika gator. Jag hade lite problem med att orientera mig pga alla kanaler, man är så van att bara ha ett vattendrag att orientera sig efter. Vi kom hem klockan fem på morgonen. Fredrik hade hittat en gratis parkering vid en park, lagom promenadavstånd till stan, perfekt!


Veckan började vi med att vara duktiga turister. Vi...

..åkte kanalbåt. Var "synd" att dom berättade på flera olika språk, det gjorde att dom inte han berätta så mycket om varje sak vi åkte förbi.

..besökte Madame Tussauds vaxmuseum. Helt fantastiskt var det, så detaljrikt och verklighetstroget.

..besökte Tortyr museet. Var lite obehagligt med alla redskapen.

..gick längs Red Light District. Var väldigt konstigt och fel med tjejer som stod väldigt lättklädda i skyltfönster, som djur i bur på ett zoo.

..köpte en målad tavla av ett typiskt Amsterdamkvarter. Så nu har vi något som kan pryda våra tomma väggar.

..promenerade, promenerade, promenerade och tittade på den vackra staden.


Har tyvärr inga bilder än, Fredrik och Ewe tog med sina kameror. Så ni får mer uppdatering och bilder sen. För nu ska jag sova, kom hem klockan ett i natt från jobbet, och började åtta på morgonen. Imorgon har jag sovmorgon, till klockan nio.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kan du ha komme hem kl 1 från jobbet ? :S

2009-08-22 @ 11:10:43
Postat av: Ewe

Ja de va jag som skrev :P

2009-08-22 @ 11:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0