Tiger Girl, lite historia

Jag tänkte börja mitt nya bloggande med att berätta lite om min häst Tiger Girl.

Hon föddes den 31 mars 1981 i Ystad hos familjen Wågström. Sen har hon på något sätt tagit sig där ifrån till Luleå och sedan vänt ner till Skellefteå.


Det jag vet om hennes innan hon kom till mig är att i Luleå ägdes hon av en kvinna som heter Eva Rask. Hon kom senare till Ulrika Åström i Skellefteå som i sin tur sålde Tiger Girl vidare som 16 åring till ridskolan i Gummark.


Det var i Gummark jag och min syster mötte Tiger Girl.  Vi lyckades på något sätt få våra föräldrars tillåtelse att köpa häst, och efter lite turer hit och dit slutade det hela med att vi köpte henne från ridskolan. Hon stod kvar där och ingick i verksamheten fram tills hon fyllde 21 år.
Då fick hon bli pensionär och flytta med till Bergsbyn, där hon tillbringat sina senaste år.


Sitter och Googlar lite om hennes stam (har all sådan information på datorn i Skellefteå), tänkte att imorgon får ni lite fakta om den, så håll ut till dess, fortsättning följer.

Jag, Ewe och Tiger första sommaren i Bergsbyn


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0