Sommar!?

Vaknade som vanligt tidigt av solen. Mina persienner duger ingenting till, jag har köpt en jätte fin rullgardin från jobbet. Med då jag inte längre bor i närheten av mina föräldrar är det lite svårare att få tag i en betongborr och någon som kan hjälpa mig att sätta upp den. Har även en lampa som fortfarande inte är uppsatt, måste göra lite kabeldragning för det finns inte något uttag som passar (det ska bli en taklampa).

Dagens väder: Skinande sol och +17 i skuggan!
Kändes lite konstigt igår när jag var i stallet, Marianne kom promenerandes från ängarna bortanför vinterhagen, hon hade varit och tittat hur gräset såg ut, hur länge det är kvar tills vi kan börja vänja in dom. Vilken skillnad! Här nere har vi torra hagar, torra ridbanor och funderar på att vänja in hästarna inför sommarbetet.

Idag blir det inget stall, slutar sent som vanligt, och jag ska träffa Hannah för en kvällsfika nere på stan. Känns jobbigt att jag ska vänta ända tills imorgon för att få åka till stallet idag, plus att jag jobbar på dagen imorgon, är så härligt och mysigt att få vara i stallet igen, och jag trivs verkligen jätte bra i vårat nya stall. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, och Tiger lider nog inte av en vilodag efter den här veckans äventyr.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Slå mig för att jag märker ord men jag tror din mening blev lite fel :P

"Känns jobbigt att jag ska vänta ända tills imorgon för att få åka till stallet idag"

2009-04-26 @ 15:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0